Thursday, August 22, 2013

روغن خردل(mustard oil)

روغن خردل(mustard oil)

روغن خردل استخراج شده و عصاره گیری شده از دانه خردل میتواند در مراقبتهای درمانی استفاده شود. گیاه خردل بیشتر در منطقه مدیترانه رشد میکند و روغن آن به عنوان عصاره ضد دردهای مزمن شناخته شده است. روغن خردل رایحه خوشی دارد و بعد از مالیدن روی پوستو ماساژ پس ماند بسیار کمی دارد، این روغن برای دردها و التهاب آرتروز مفید است، در کشور هند از روغن خردل برای تقویت ریشه مو و پوست سر استفاده میشود. این روغم باعث جلوگیری از اسپاسم در ورزشکاران میشود.
 

دو نوع مختلف از روغن از دانه خردل ساخته شده است . " اولین روغن نباتی چرب است که  از عصاره ی فشاردادن دانه است. دوم این است که اسانس نامیده می شود و توسط سنگ زنی دانه ها و اختلاط آنها را با آب و استخراج روغن از طریق تقطیر ساخته شده است. هر دو نوع روغن خردل طعم تندی دارند و دارای اسید اوریک می باشند.
اگر چه این روغن در شمال هند، نپال، بنگلادش، و کره  بسیار محبوب برای مصرف خوراکی است، اما در ایالات متحده، کانادا و بسیاری از کشورهای اروپایی مصرف خوراکی ندارد و تنها برای استفاده به عنوان روغن ماساژ می باشد، زیرا مطالعات اولیه اثرات اسید اوریک بر روی موش ها نشان داد که این اسید مضر می باشد.

فواید روغن خردل:

حفظ زیبایی
خردل علاوه بر بهبود طعم غذا، تأثیر مثبتی روی پوست به ویژه صورت دارد.
مایه تهیه شده از خردل و کمی آب را روی پوست بمالید و پس از چند دقیقه بشویید، پوست صورت را نرم و شاداب خواهد کرد. البته این ماسک برای پوست های خیلی حساس توصیه نمی شود.
سلامت قلب
روغن خردل غنی از چربی های تک اشباع نشده و اشباع نشده است، که می تواند به تعادل سطح کلسترول در بدن کمک کند.
ضد باکتری
روغن خردل با عفونت های باکتریایی در داخل روده بزرگ، روده ها، مجاری ادراری و سایر نقاط دستگاه گوارش مبارزه می کند.
ضد قارچ
روغن خردل برای عفونت های قارچی مناسب است. باید مستقیم روی نقاط این عفونت ها مالیده شود، توجه کنید این قسمتها را زیاد ماساژ ندهید
کمک های گوارش و کبد
با تحریک ترشح شیره معده و صفرا و همچنین تحریک سیستم دفع.
کمک تنفسی
بعضی از تحقیقات نشان می دهد که روغن خردل میتواند بر روی بیماران مبتلا به سینوزیت موثر باشد و باعث کاهش سرفه شود.
کمی روغن خردل را با کمی آب لیمو ترش، یک قاشق مرباخوری نمک، عسل و نصف لیوان آب گرم مخلوط کرده و بگذارید به مدت 10 دقیقه بماند و بعد غرغره کنید تا گلو باز شود. تاثیر این محلول تا چند روز محسوس خواهد بود. در صورت بازگشت گلودرد، این عمل تکرار شود.
دافع حشرات
به دلیل بوی تند میتواند دافع حشرات باشد
ضد التهاب و تسکین درد
مصرف موضعی روغن خردل می تواند از بین برنده ی اثرات دردناک روماتیسم و ​​آرتریت و همچنین کمک به تسکین مچ پا رگ به رگ شدن و دیگر دردهای مفاصل باشد.
سلامت پوست
ویتامین E از روغن خردل به بهبود سلامت پوست کمک می کند. در مقابل اشعه های فرا بنفش و حتی آلودگی های محیطی از پوست محافظت میکند

6 comments: