Thursday, August 22, 2013

تاثیر ماساژ بر روی ریه ها و تنفس و قفسه سینه و دنده ها

ریه ها بخش اصلی سیستم تنفسی بدن هستند. هوای وارد شده از طریق نای و نایژه وارد شش ها می شود، نای هوا را به برنش های چپ و راست هدایت می کند که در ناحیه مهره های چهارم و پنجم ستون فقرات در قسمت سینه ای قرار دارد.دو برنش اصلی به لوله های کوچکتری به نام برانشه تقسیم می شود و اینها هم به کیسه های دارای دیواره نازک به نام آلوئل منتهی می شوند. دو لایه نازک به نام پرده جنب ریه ها را پوشش می دهند. ریه ها از پایین به پرده دیافراگم متصل است که این پرده در تنفس بسیار موثر است. در آلوئل گازهای دمیده شده جدا می شوند و اکسیژن به خون وارد شده و تمام بدن حمل می شود و دی اکسید کربن هم از خون گرفته شده و از ریه ها بازدم می شود.
انواع ماساژهای ریلکسی با تاثیر بر روی قفسه سینه و ماساژ آرامش بخش دنده ها و سینه باعث خونرسانی بیشتر به قفسه سینه و ریه ها شده و ظرفیت تنفسی ریه ها را افزایش می دهد و همچنین باعث آرامش این ناحیه و سلامتی بیشتر آن می شود همچنین کمک به دفع بیشتر و کاملتر دی اکسید کربن می کند.
ماساژهای تای و چاینیز تاثیر مثبتی بر انعطاف ماهیچه های قفسه سینه و اندام تنفسی دارند که منجر به افزایش حجم تنفسی و در پی آن افزایش جذب اکسیژن در بدن می شوند .
ماساژهای درمانی رفلکسولوژی کف پا و شیاتسو تراپی تاثیری غیر مستقیم اما بی نظیر و کارامد بر سیستم تنفسی گذاشته و منجر به درمان بیماری های تنفسی از جمله تنگی نفس، سنگینی قفسه سینه، آسم ، آلرژی ، سرفه ، سرفه همراه با خون، برونشیت، هواگرفتگی ریه . ذات الریه می شوند.

No comments:

Post a Comment