Thursday, August 22, 2013

تاثیر ماساژ بر روده کوچک

روده کوچک لوله ای ماهیچه ای است که در حدود 6 متر طول دارد و به صورت پیچیده در حفره شکمی قرار گرفته است . اولین قسمت آن دوازدهه نامیده می شود و C شکل است و از انتهای راست معده شروع می شود و بدنه پانکراس را از طرف راست می پوشاند . دوازدهه به قسمت بعدی روده کوچک که روده تهی نامیده می شود می رسد .
روده کوچک غذا را از معده دریافت کرده و از پانکراس و کیسه صفرا هم آنزیم های مختلف را می گیرد و به تجزیه مواد غذایی به اندازه های قابل جذب اقدام می کند .
در انواع مختلف ماساژ با ماساژ سطحی و عمقی شکم در ناحیه روده کوچک نه تنها ماهیچه روده را تقویت می کند بلکه در رفع دردهای شکمی و مشکلات روده ای از جمله مشکلات گوارشی و جذب و تجزیه مواد غذایی کمک می کند . ماساژ شکم در منطقه روده کوچک باعث آرامش عمومی بدن و همچنین رفع حالات استرسی و اضطراب و بی قراری نیز می شود .
سبک های ماساژ تایلندی ، یومی هو تراپی ، شیاتسو تراپی ، تویی نا و چاینیز بصورت عمقی تاثیرات بی نظیر و سازنده و مفیدی در درمان مشکلات و دردها و بیماری های روده ای و شکمی دارند و باعث سبکی شکم شده و همچنین نتیجه کاهش حجم شکم را نیز در بر دارد .
سبک ماساژ رفلکسولوژی کف پا با تاثیر بر نقاط درمانی و حساس ناحیه روده باریک در کف پا تاثیرات درمانی و همچنین آرامش بخش عمیقی در سیستم عصبی روده ای دارد .

No comments:

Post a Comment