Thursday, August 22, 2013

ماساژ در آب

شناوری بر روی آب بسیار آرامش بخش است . حتی اگر شما نمی توانید به خوبی شنا کنید ، می توانید از فوایدی که شناوری بر روی آب برای شما دارد بهره ببرید . برای شناور ماندن روی سطح آب نیاز نیست که خیلی تلاش کنید ؛ تنها کاری که شما انجام می دهید این است که به پشت روی سطح آب دراز کشیده و اجازه بدهید تا آب بدن شما را حرکت دهد . شناوری در آب تنش ها و استرس های عصبی شما را کاهش می دهد .
 



اثر آرامش بخش آب بر روی بدن و طیف وسیع تری از فواید آب درمانی این امکان را می دهد که در حالی که شما شناور روی آب قرار دارید ، درمانگرانا با استفاده از ماساژ سلامت جسمانی و تمدد اعصاب را برای شما به ارمغان بیاورند . امروزه روش خاصی به نام (( ماساژ درآب )) در حال توسعه و گسترش است .
ماساژ در آب در حالی انجام می شود که مشتری به حالت شناور شدن در استخر درمانی قرار می گیرد . برای آرامش بیشتر بدن ، آب استخر همیشه در 95 درجه فارنهایت نگهداری می شود. گرمایی که از آب به پوست و عضلات منتقل می شود به آرامش سیستم عصبی و انتقال احساس خوب به بیمار کمک می کند .
ماساژ درمانی در آب برای افرادی که از بیماری های عضلانی و همچنین از محدودیتهای حرکت در مفاصل رنج می برند توصیه می شود و همچنین کسانی که بیماری هایی مانند : ورم مفاصل ، التهاب مفاصل و روماتیسم دارند .
همچنین در بیمارانی که جراحات پس از عمل و صدمه به عصب پایدار انجام شده است ، این شیوه از ماساژ نقش چشمگیری در بهبودی بیمار را داراست . این نوع ماساژ محبوب و مورد علاقه زنان باردار نیز می باشد . یکی دیگر از فواید این نوع ماساژ برای کسانی می باشد که از بی خوابی و دیگر اختلالات خواب رنج می برند .
در ماساژ درمانی در آب ، بیمار به صورت شناور و یا غوطه ور در آب قرار دارد . البته گاهی اوقات می تواند پاهای خود را به لبه دیواره برساند و یا در حالتی می تواند شروع به دست و پا زدن نماید . البته لازم به ذکر است که در تمام مراحل بدن بیمار توسط ماساژور پشتیبانی می شود و در کنترل او قرار دارد .
دو نوع اصلی ماساژ  در آب که درمانگرها از آن استفاده می نمایند  watsu و  Jahara هستند . Watsu از سبک ماساژ shiatsu  الهام گرفته است، و بدین صورت انجام می شود که با استفاده از کشش و فشار فعال بر روی نقاط خاصی از بدن جریان انرژی را در سرتاسر بدن منتشر می نماید. از آنجایی که آب طیف وسیع تری را برای حرکات بدن فراهم می کند باعث بهبود انعطاف پذیری می شود در حالی که اگر این عمل خارج از آب انجام شود بسیار دردناک تر خواهد بود .(حرکات کششی ).
فرم دوم از ماساژ به طور معمول استفاده از ماساژ Jahara است. تکنیک های ماساژ Jahara به گونه ایی طراحی شده است به ثبات ستون مهره ها کمک می کند. ساختمان عضلات بدن و هم ترازی ستون فقرات به خوبی در ماساژ Jahara مورد توجه قرار گرفته است . ماساژ درمانی در آب نه تنها برای آرامش بلکه برای شفا نیز فوق العاده است.

No comments:

Post a Comment