Thursday, August 22, 2013

تاثیر انواع ماساژ بر پانکراس

پانکراس در بدن ، در ناحیه پشت معده قرار دارد. انتهای پانکراس به طرف چپ طحال و بدنه پانکراس به طرف راست لوب Cشکل دوازدهه است . پانکراس به عنوان غده درون ریز و برای تولید هورمون انسولین که برای کنترل قند خون اهمیت زیادی دارد ، شناخته شده است . انسولین می تواند مقدار قند خون را کاهش دهد . پانکراس همچنین هورمون گلوکوژن نیز تولید می کند که آن هم در متابولیسم قند دخالت دارد و مقدار قند خون را با افزایش تجزیه گلیکوژن از کبد ، افزایش می دهد . علاوه بر این اعمال هورمونی ، در فرایند هضم هم دخالت دارد . محصولات این غده به نام شیره پانکراس معروف هستند که از پانکراس به طرف دوازدهه حرکت می کنند و آنزیم های مختلفی دارد که می توانند به عنوان هضم کننده به کار روند که باعث جذب بهتر مواد غذایی می شوند . 
انواع ماساژ تایلندی ، یومی هو تراپی ، چاینیز و تویی نا و همچنین شیاتسو تراپی ( طب فشاری ) با تکنیک های عمیق و بسیار موثر خود در منطقه شکم و در کل بدن بطور مستقیم و غیر مستقیم تاثیر تعادلی و تقویتی بر روی این عضو بسیار حساس و حیاتی دارند . ماساژهای روغنی ریلکسی سوئدی و روغنی تایلندی در کل بدن و بخصوص در ناحیه شکم ، تاثیر آرامش بخش بر این عضو دارد و انواع فشار را از آن دور می کند .
ولی ماساژ دیگری وجود دارد که تاثیرات بسیار موثرتر و مفید تری بر این عضو حیاتی دارد و آن ماساژ رفلکسولوژی کف پا ، دست و گوش می باشد . ماساژ رفلکسولوژی در ناحیه واکنشی پانکراس در پای چپ و منطقه کوچکی در پای راست می تواند تاثیرات مفید و مثبتی در رفع بیماریها و عدم تعادل و رفع مشکلات پانکراس در تولید هورمون و تنظیم عملکرد بهینه آن داشته باشد . 
انواع ماساژ با تاثیر بر سلامتی پانکراس بصورت غیر مستقیم بر تنظیم قند خون و سلامتی گوارشی موثرند و در نتیجه آرامش و سلامتی عمومی بدن و آرامش روحی و روانی و عصبی و فکری را به همراه دارند .

No comments:

Post a Comment