Friday, August 23, 2013

آیا ماساژ برای سلامتی مفید است؟



آیا ماساژ برای سلامتی مفید است؟
خیلی از اشکال ماساژ ، ورای ریلکسیشن ساده برای خود منافعی دارند.اینجا تنها چند تا از مشکلاتی که از ماساژ سود می برند نام برده میشود.
کمر درد :
بیش از یک مطالعه تاثیر ماساژ درمانی را بر کمر درد نشان داده اند.یک مطالعه در سال 2003 نشان می دهد که ماساژ درمانی از طب سوزنی  یا عمل نخاع برای کاهش فشار کمر درد بهتر بوده است.این عمل همچنین نیاز به مصرف داروهای مسکن را تا 36 درصد کاهش داده است.
سردردها:
از دیگر انواع دردها که ماساژ درمانی بر آن تاپیر مثبت دارد سردرد می باشد.بوسیله ی بیشتر از یک مطالعه نشان داده شده است که ماساژ درمانی میتواند از تعدد میگرنهای شخص بکاهد و همچنین خواب را بهبود بخشد.
التهاب مفاصل:
در آزمایشات کلینیکی اولیه تاثیر ماساژ سوئدی مشاهده شد وقتی که شرکت کننده ها یک یا دو بار در هفته ماساژشدند، درد ، خکشی و عملکرد مفاصل آنها بهبود پیدا کرد ولی در گروهها این تغییرات یافت نشد.
سرطان:
ماساژدرمانی به عنوان مکملی برای طب سنتی ، طب غربی می تواند آرمسازی را ارتقا و علائم سرطان را کاهش دهد و یا تاثیرات درمان آن را برطرف سازد. همچنین ممکن است به کاهش درد ، تورم ، خستگی ، تهوع و یا افسردگی ، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.
اضطراب:
یک مرور از بیش از 12 مطالعه نشان داد که ماساژ به رهایی از افسردگی و اظطراب کمک می کند . آن شطح کورتیزول را روی 50 درصد نگه می دارد و همچنین ماساژ سطح نروترنسمیترهایی که به کاهش افسردگی کمک می کنند را افزایش می دهد.

No comments:

Post a Comment